Kabát - Corrida (recenze)

Po 14ti dnech neustálého poslouchání bych mohl stejně jako Dudo zhodnotit nové Kabátí album Corrida, které je podle oficiálního prodejního žebříčku IFPI zatím na druhém místě za Horáčkovo a Hapkovo Strážcem Plamene, ale za pár dní bych to viděl na první místo. “Kabát” je prostě zaručená kvalita, která se prodávala, prodává a doufám, že bude prodávat ještě hezkých pár let. Vydání alba bylo nejprve plánováno na jaro 2006, ale vše se oddalovalo a pilovalo aby výsledek byl co nejlepší. Už podle názvu Corrida (španělsky “býčí zápas”) se dá poznat, že album bude mít něco společného se Španělskem.

Ke složení textu k titulnímu songu "Corrida" si jel Milan Špalek (autor všech textů na CD Corrida) pro inspiraci až do Barcelony. Výsledek stojí za to, parádní tvrdý song se stejnojmeným názvem jako album. Těšim se touto peckou budou zahajovat jarní open air turné. "Burlaci", hodně lidí se mnou bude souhlasit, že toto je nejlepší píseň na albu. Byl na ní natočen i klip, který nyní vede T-music hitparádu. Pojednává o chlapech, táhnoucích lodě proti proudu řeky, člověka zaujmě už na první poslech. Pomalý, ale tvrdý basový začátek, který vyvrcholí refrénem. Stejně ke "Corridě" i k tomuto songu napsal hudbu kytarista Ota Váňa (autor písní "Na sever", "Stará Lou", "Bruce Willis",...). Další pecka "Kostlivci". “Kostlivci pochodujou, co vypijou to proteče” Jediná skladba na albu s pořádným kytarovým sólem . Následuje tvrdší věc - "Úsměv pana Lloyda", která bude podle mě hodně dobrá na koncertech. Trošku mi to připomíná “starý Kabáty”. To se nedá říci o "Malé dámě", která je naopak ta tvrdším začátku a patří mezi to nejlepší co můžeme na desce najít. Milan Špalek má rád rybaření, proto našel u rybníka inspiraci a napsal text na "Raky v práci". Hudebně mi to hodně připomíná staré dobré "Colorado", taková pěkná pohodovka. Vynikající hudbu k "Virtuózovi" napsal druhý kytarista Tomáš Krulich (autor písní "Pohoda", "Šaman", "Bára", "V pekle sudy válej",...) stejně jako "Buldozerem", která má velice pěkný a zapamatovatelný refrén: “Když něco rozeberem, tak leda buldozerem…”. Spíše ze srandy byl na cédo umístěn veselý song o krtcích ("Joy"). Na první poslechy mě nezaujaly dvě písně "Cesta do Kadaně" a "Kůže líná od Kolína", ale tak po desátém poslechu jsem zjistil, že to nejsou zas tak špatné skladby, hlavně "Cesta do Kadaně" se pěkně poslouchá nahlas. Poslední klidná věc bych řadil o5 mezi to nejlepší na albu. Skvělou klidnou muziku doplňuje perfektně a trefně napsaný text, který mě hodně zaujal. Nevím proč, ale nejvíc se mi líbí tato část textu: ,,Všechno je jinak, nasraná Země chrlí tuny žhavý lávy, děti na stráni hledaj fialový krávy".

Album hodnotím tak na 95%. Jak už bylo řečeno, na jaře bude turné na letních stadionech a pravděpodobně Kabáti zase zavítají i do Havlíčkovo Brodu! Hitů vydáním každé desky přibývá a proto bude hodně těžké udělat na koncerty playlist. Ale rozhodně se máme na co těšit.

Paťas, patasovo.net

Kabát - Corrida

martin555 - 29.09.2007, 22:49:08
nevíte kdy vyjde DVD ? Pls odpovezte

hagyna - 28.09.2007, 15:42:28
Doufám, že bude zase koncert v Hradci králové, v r. 2008, nejl - epší zážitek, kterej jsem mohla zažít!!!!!!!!!!!!! -

radek - 28.09.2007, 10:04:20
je to fakt nej skupina pod Sluncem

Katka Gracova - 26.09.2007, 16:43:32
ste super

jozef ze slovenka - 25.09.2007, 10:36:07
Kabat je bomba lepšiu skupinu nepoznam.Len tak dalej Kabati!!!

Monika - 22.09.2007, 13:36:43
Doufám, že bude zase koncert v Hradci králové, v r. 2008, nejl - epší zážitek, kterej jsem mohla zažít!!!!!!!!!!!!! - Neví někdo kdy vyjde dvd corrida??Prosím napište mi na e-mail - monika -

kadan - 25.08.2007, 17:19:13
na kadanskym rockfestu byli kabati nejlepsi.

rafek - 09.08.2007, 01:02:07
Doufám, že bude zase koncert v Hradci králové, v r. 2008, nejl - epší zážitek, kterej jsem mohla zažít!!!!!!!!!!!!! - Neví někdo kdy vyjde dvd corrida??Prosím napište mi na e-mail - monika - miluju skupinu kabat jsou nejlepsi ze vsech ,jsem rad ze muzu ric - t svuj nazor takhle naplno KABááááááááT -

rafek - 09.08.2007, 00:54:08
Doufám, že bude zase koncert v Hradci králové, v r. 2008, nejl - epší zážitek, kterej jsem mohla zažít!!!!!!!!!!!!! - Neví někdo kdy vyjde dvd corrida??Prosím napište mi na e-mail - monika - miluju skupinu kabat jsou nejlepsi ze vsech ,jsem rad ze muzu ric - t svuj nazor takhle naplno KABááááááááT - skupina kabat jsou proste nejlepsi posloucham je od svych 13let a - to je uz 6let zadna skupina na ne nema uz se tesim na jejich pris - ti koncert v usti, jen tak dal kluci -

monty43 - 08.08.2007, 11:09:48
Vite nekdo o DVD CORRIDA..........moc ho chci

Dominik Zeman - 03.08.2007, 17:54:36
Pošlite mi vaše cedkonJe užastné.

Tomason - 01.08.2007, 22:24:45
Hele kdy vyjde dvd corrida???

Markéta Svojtková - 01.08.2007, 15:03:21
Doufám, že bude zase koncert v Hradci králové, v r. 2008, nejl - epší zážitek, kterej jsem mohla zažít!!!!!!!!!!!!! - Neví někdo kdy vyjde dvd corrida??Prosím napište mi na e-mail - monika - miluju skupinu kabat jsou nejlepsi ze vsech ,jsem rad ze muzu ric - t svuj nazor takhle naplno KABááááááááT - skupina kabat jsou proste nejlepsi posloucham je od svych 13let a - to je uz 6let zadna skupina na ne nema uz se tesim na jejich pris - ti koncert v usti, jen tak dal kluci - Nazdar chlapi jste fakt hustý.Nevim jak to děláte,ale každý V - áš videoklip mě dorazí.Chtěla bych koncert v Mostě. -

Michaela - 31.07.2007, 18:58:57
Miluji kabaty chci zase koncert v usti nad labem!!!!!

vota - 28.07.2007, 12:51:00
je dobrá!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

pepa - 25.07.2007, 09:25:14
Doufám, že bude zase koncert v Hradci králové, v r. 2008, nejl - epší zážitek, kterej jsem mohla zažít!!!!!!!!!!!!! - Neví někdo kdy vyjde dvd corrida??Prosím napište mi na e-mail - monika - miluju skupinu kabat jsou nejlepsi ze vsech ,jsem rad ze muzu ric - t svuj nazor takhle naplno KABááááááááT - skupina kabat jsou proste nejlepsi posloucham je od svych 13let a - to je uz 6let zadna skupina na ne nema uz se tesim na jejich pris - ti koncert v usti, jen tak dal kluci - Nazdar chlapi jste fakt hustý.Nevim jak to děláte,ale každý V - áš videoklip mě dorazí.Chtěla bych koncert v Mostě. - ne chtelo byto konzert v Novém Strašeci na namestí,,,,,,,,,,,,, - ,,,,,,, -

Simonča - 18.07.2007, 13:58:32
Doufám, že bude zase koncert v Hradci králové, v r. 2008, nejl - epší zážitek, kterej jsem mohla zažít!!!!!!!!!!!!! - Neví někdo kdy vyjde dvd corrida??Prosím napište mi na e-mail - monika - miluju skupinu kabat jsou nejlepsi ze vsech ,jsem rad ze muzu ric - t svuj nazor takhle naplno KABááááááááT - skupina kabat jsou proste nejlepsi posloucham je od svych 13let a - to je uz 6let zadna skupina na ne nema uz se tesim na jejich pris - ti koncert v usti, jen tak dal kluci - Nazdar chlapi jste fakt hustý.Nevim jak to děláte,ale každý V - áš videoklip mě dorazí.Chtěla bych koncert v Mostě. - ne chtelo byto konzert v Novém Strašeci na namestí,,,,,,,,,,,,, - ,,,,,,, - jste supr ale měli byste pro celé česko udělat turné v brně -

Sanko573 - 17.07.2007, 10:46:34
Doufám, že bude zase koncert v Hradci králové, v r. 2008, nejl - epší zážitek, kterej jsem mohla zažít!!!!!!!!!!!!! - Neví někdo kdy vyjde dvd corrida??Prosím napište mi na e-mail - monika - miluju skupinu kabat jsou nejlepsi ze vsech ,jsem rad ze muzu ric - t svuj nazor takhle naplno KABááááááááT - skupina kabat jsou proste nejlepsi posloucham je od svych 13let a - to je uz 6let zadna skupina na ne nema uz se tesim na jejich pris - ti koncert v usti, jen tak dal kluci - Nazdar chlapi jste fakt hustý.Nevim jak to děláte,ale každý V - áš videoklip mě dorazí.Chtěla bych koncert v Mostě. - ne chtelo byto konzert v Novém Strašeci na namestí,,,,,,,,,,,,, - ,,,,,,, - jste supr ale měli byste pro celé česko udělat turné v brně - Ste borci !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Ale chcelo by to nějaký turná - v Brně
-

honza - 17.07.2007, 08:38:47
- nazdar lidi nevite kdy a kde maj kabati koncert? uz sem byl v Libe - rci a v Ostrave a v Brne cau