Kabát - Corrida (recenze)

Po 14ti dnech neustálého poslouchání bych mohl stejně jako Dudo zhodnotit nové Kabátí album Corrida, které je podle oficiálního prodejního žebříčku IFPI zatím na druhém místě za Horáčkovo a Hapkovo Strážcem Plamene, ale za pár dní bych to viděl na první místo. “Kabát” je prostě zaručená kvalita, která se prodávala, prodává a doufám, že bude prodávat ještě hezkých pár let. Vydání alba bylo nejprve plánováno na jaro 2006, ale vše se oddalovalo a pilovalo aby výsledek byl co nejlepší. Už podle názvu Corrida (španělsky “býčí zápas”) se dá poznat, že album bude mít něco společného se Španělskem.

Ke složení textu k titulnímu songu "Corrida" si jel Milan Špalek (autor všech textů na CD Corrida) pro inspiraci až do Barcelony. Výsledek stojí za to, parádní tvrdý song se stejnojmeným názvem jako album. Těšim se touto peckou budou zahajovat jarní open air turné. "Burlaci", hodně lidí se mnou bude souhlasit, že toto je nejlepší píseň na albu. Byl na ní natočen i klip, který nyní vede T-music hitparádu. Pojednává o chlapech, táhnoucích lodě proti proudu řeky, člověka zaujmě už na první poslech. Pomalý, ale tvrdý basový začátek, který vyvrcholí refrénem. Stejně ke "Corridě" i k tomuto songu napsal hudbu kytarista Ota Váňa (autor písní "Na sever", "Stará Lou", "Bruce Willis",...). Další pecka "Kostlivci". “Kostlivci pochodujou, co vypijou to proteče” Jediná skladba na albu s pořádným kytarovým sólem . Následuje tvrdší věc - "Úsměv pana Lloyda", která bude podle mě hodně dobrá na koncertech. Trošku mi to připomíná “starý Kabáty”. To se nedá říci o "Malé dámě", která je naopak ta tvrdším začátku a patří mezi to nejlepší co můžeme na desce najít. Milan Špalek má rád rybaření, proto našel u rybníka inspiraci a napsal text na "Raky v práci". Hudebně mi to hodně připomíná staré dobré "Colorado", taková pěkná pohodovka. Vynikající hudbu k "Virtuózovi" napsal druhý kytarista Tomáš Krulich (autor písní "Pohoda", "Šaman", "Bára", "V pekle sudy válej",...) stejně jako "Buldozerem", která má velice pěkný a zapamatovatelný refrén: “Když něco rozeberem, tak leda buldozerem…”. Spíše ze srandy byl na cédo umístěn veselý song o krtcích ("Joy"). Na první poslechy mě nezaujaly dvě písně "Cesta do Kadaně" a "Kůže líná od Kolína", ale tak po desátém poslechu jsem zjistil, že to nejsou zas tak špatné skladby, hlavně "Cesta do Kadaně" se pěkně poslouchá nahlas. Poslední klidná věc bych řadil o5 mezi to nejlepší na albu. Skvělou klidnou muziku doplňuje perfektně a trefně napsaný text, který mě hodně zaujal. Nevím proč, ale nejvíc se mi líbí tato část textu: ,,Všechno je jinak, nasraná Země chrlí tuny žhavý lávy, děti na stráni hledaj fialový krávy".

Album hodnotím tak na 95%. Jak už bylo řečeno, na jaře bude turné na letních stadionech a pravděpodobně Kabáti zase zavítají i do Havlíčkovo Brodu! Hitů vydáním každé desky přibývá a proto bude hodně těžké udělat na koncerty playlist. Ale rozhodně se máme na co těšit.

Paťas, patasovo.net

Kabát - Corrida

zygo20 - 15.07.2007, 20:27:38
Ja som na Kabat v Brne.To bolo super.Hoc sme cestovali 1000 km ale - stalo to za to!
-

ivanka - 13.07.2007, 16:14:18
- kabati moje nej nej nenj nej kapela na svete byla jsem na vas v hr - adci kralove i v pardubicich miluju vas vsechny!!!!moji zlaticka p - osloucham vas kazdej den a to prereknuti v pardubicich jak rekl ta - k po dlouhe dobe vas vitam zase v jihlave tak ho tam vsichni vopis - kavali bylo mi ho lito nemuseli to delat ota vana tomu posilam moc - pusinek tomovi taky i hurvazovi i milanovi a pepemu!!!miluju vas - vic nez vsichni tyhle lidi !!!!pusinku ivana majorová -

paja - 07.07.2007, 18:52:07
- kabati moje nej nej nenj nej kapela na svete byla jsem na vas v hr - adci kralove i v pardubicich miluju vas vsechny!!!!moji zlaticka p - osloucham vas kazdej den a to prereknuti v pardubicich jak rekl ta - k po dlouhe dobe vas vitam zase v jihlave tak ho tam vsichni vopis - kavali bylo mi ho lito nemuseli to delat ota vana tomu posilam moc - pusinek tomovi taky i hurvazovi i milanovi a pepemu!!!miluju vas - vic nez vsichni tyhle lidi !!!!pusinku ivana majorová - cusik prekec mno docela jsem koukala,le co se stalo stalo se...na - ky vido z konzertu v pcich mate? -

rockerka - 07.07.2007, 12:14:34
- kabati moje nej nej nenj nej kapela na svete byla jsem na vas v hr - adci kralove i v pardubicich miluju vas vsechny!!!!moji zlaticka p - osloucham vas kazdej den a to prereknuti v pardubicich jak rekl ta - k po dlouhe dobe vas vitam zase v jihlave tak ho tam vsichni vopis - kavali bylo mi ho lito nemuseli to delat ota vana tomu posilam moc - pusinek tomovi taky i hurvazovi i milanovi a pepemu!!!miluju vas - vic nez vsichni tyhle lidi !!!!pusinku ivana majorová - cusik prekec mno docela jsem koukala,le co se stalo stalo se...na - ky vido z konzertu v pcich mate? - ahojek vy moji kabati milovany mate super koncerty hlavne ty ohne - stala sem kousek od tohoa pekelne to palilo do tvariček:)) -

Korec - 06.07.2007, 22:29:06
- kabati moje nej nej nenj nej kapela na svete byla jsem na vas v hr - adci kralove i v pardubicich miluju vas vsechny!!!!moji zlaticka p - osloucham vas kazdej den a to prereknuti v pardubicich jak rekl ta - k po dlouhe dobe vas vitam zase v jihlave tak ho tam vsichni vopis - kavali bylo mi ho lito nemuseli to delat ota vana tomu posilam moc - pusinek tomovi taky i hurvazovi i milanovi a pepemu!!!miluju vas - vic nez vsichni tyhle lidi !!!!pusinku ivana majorová - cusik prekec mno docela jsem koukala,le co se stalo stalo se...na - ky vido z konzertu v pcich mate? - ahojek vy moji kabati milovany mate super koncerty hlavne ty ohne - stala sem kousek od tohoa pekelne to palilo do tvariček:)) - lidi prosimte nevite nejakej odkaz kde bych mohl stahnout zdarma n - ejake koncerty kabatu na dvd? -

Mishell - 02.07.2007, 18:08:21
- kabati moje nej nej nenj nej kapela na svete byla jsem na vas v hr - adci kralove i v pardubicich miluju vas vsechny!!!!moji zlaticka p - osloucham vas kazdej den a to prereknuti v pardubicich jak rekl ta - k po dlouhe dobe vas vitam zase v jihlave tak ho tam vsichni vopis - kavali bylo mi ho lito nemuseli to delat ota vana tomu posilam moc - pusinek tomovi taky i hurvazovi i milanovi a pepemu!!!miluju vas - vic nez vsichni tyhle lidi !!!!pusinku ivana majorová - cusik prekec mno docela jsem koukala,le co se stalo stalo se...na - ky vido z konzertu v pcich mate? - ahojek vy moji kabati milovany mate super koncerty hlavne ty ohne - stala sem kousek od tohoa pekelne to palilo do tvariček:)) - lidi prosimte nevite nejakej odkaz kde bych mohl stahnout zdarma n - ejake koncerty kabatu na dvd? - Ten přežbret s Jihlavou byl blbej,kdyby se aspoň hned nějak vt - ipně omluvil...Ty obrovský ohně byly super,stála sem kousek od - toho a připadala sem si jako na solárku :-))) -

Paťas - 02.07.2007, 10:50:57
honza: stanou se i horší věci ;)

honza - 01.07.2007, 22:52:30
co říkáte na ten překec v pardubicích? prej jihlava :(

misa - 01.07.2007, 21:05:31
- kabati moje nej nej nenj nej kapela na svete byla jsem na vas v hr - adci kralove i v pardubicich miluju vas vsechny!!!!moji zlaticka p - osloucham vas kazdej den a to prereknuti v pardubicich jak rekl ta - k po dlouhe dobe vas vitam zase v jihlave tak ho tam vsichni vopis - kavali bylo mi ho lito nemuseli to delat ota vana tomu posilam moc - pusinek tomovi taky i hurvazovi i milanovi a pepemu!!!miluju vas - vic nez vsichni tyhle lidi !!!!pusinku ivana majorová - cusik prekec mno docela jsem koukala,le co se stalo stalo se...na - ky vido z konzertu v pcich mate? - ahojek vy moji kabati milovany mate super koncerty hlavne ty ohne - stala sem kousek od tohoa pekelne to palilo do tvariček:)) - lidi prosimte nevite nejakej odkaz kde bych mohl stahnout zdarma n - ejake koncerty kabatu na dvd? - Ten přežbret s Jihlavou byl blbej,kdyby se aspoň hned nějak vt - ipně omluvil...Ty obrovský ohně byly super,stála sem kousek od - toho a připadala sem si jako na solárku :-))) - Ahoj jste ta moje nej kapela jinou nemam radši než vás!!mám sk - oro všechny vaše cd jste fakt bezvadný!! -

fanda - 29.06.2007, 17:35:26
joooooo ste moje nej kapela

moc velky fanousek Kabatu - 29.06.2007, 17:33:53
- kabati moje nej nej nenj nej kapela na svete byla jsem na vas v hr - adci kralove i v pardubicich miluju vas vsechny!!!!moji zlaticka p - osloucham vas kazdej den a to prereknuti v pardubicich jak rekl ta - k po dlouhe dobe vas vitam zase v jihlave tak ho tam vsichni vopis - kavali bylo mi ho lito nemuseli to delat ota vana tomu posilam moc - pusinek tomovi taky i hurvazovi i milanovi a pepemu!!!miluju vas - vic nez vsichni tyhle lidi !!!!pusinku ivana majorová - cusik prekec mno docela jsem koukala,le co se stalo stalo se...na - ky vido z konzertu v pcich mate? - ahojek vy moji kabati milovany mate super koncerty hlavne ty ohne - stala sem kousek od tohoa pekelne to palilo do tvariček:)) - lidi prosimte nevite nejakej odkaz kde bych mohl stahnout zdarma n - ejake koncerty kabatu na dvd? - Ten přežbret s Jihlavou byl blbej,kdyby se aspoň hned nějak vt - ipně omluvil...Ty obrovský ohně byly super,stála sem kousek od - toho a připadala sem si jako na solárku :-))) - Ahoj jste ta moje nej kapela jinou nemam radši než vás!!mám sk - oro všechny vaše cd jste fakt bezvadný!! - tato skupina je moje nejneoblibenejsi joooooooooooo tak at se jim - dari -

tomas - 24.06.2007, 15:25:48
muzu si stahnot koridu..............

Niki - 23.06.2007, 19:16:18
cau jste moje nej oblibenější kapela

pepek - 23.06.2007, 18:02:27
jste uplni machri jste moja nejobibenejsi kapela

- 23.06.2007, 16:17:45
Cau lidi nema nekdo z vas listek na kabaty v Jihlave.Soninka

tibor - 23.06.2007, 14:31:50
- kabati moje nej nej nenj nej kapela na svete byla jsem na vas v hr - adci kralove i v pardubicich miluju vas vsechny!!!!moji zlaticka p - osloucham vas kazdej den a to prereknuti v pardubicich jak rekl ta - k po dlouhe dobe vas vitam zase v jihlave tak ho tam vsichni vopis - kavali bylo mi ho lito nemuseli to delat ota vana tomu posilam moc - pusinek tomovi taky i hurvazovi i milanovi a pepemu!!!miluju vas - vic nez vsichni tyhle lidi !!!!pusinku ivana majorová - cusik prekec mno docela jsem koukala,le co se stalo stalo se...na - ky vido z konzertu v pcich mate? - ahojek vy moji kabati milovany mate super koncerty hlavne ty ohne - stala sem kousek od tohoa pekelne to palilo do tvariček:)) - lidi prosimte nevite nejakej odkaz kde bych mohl stahnout zdarma n - ejake koncerty kabatu na dvd? - Ten přežbret s Jihlavou byl blbej,kdyby se aspoň hned nějak vt - ipně omluvil...Ty obrovský ohně byly super,stála sem kousek od - toho a připadala sem si jako na solárku :-))) - Ahoj jste ta moje nej kapela jinou nemam radši než vás!!mám sk - oro všechny vaše cd jste fakt bezvadný!! - tato skupina je moje nejneoblibenejsi joooooooooooo tak at se jim - dari - na to jak dlho cakali z vydanim albumu tak je to dost slabe ma to - cele dakych 30 min. to proste nieje ten pecka KABAT nuz co pocka - me dalsie roky na daco nadupanejsie
-

jirhasl - 23.06.2007, 11:53:22
jeto fakt pecka.