Kabát prosolil Corridu rockem i humorem

Taková porce humoru se hned neslyší, zvláště ve spojení se zemitou českou kapelou. Novinka kapely Kabát Corrida má ovšem i řadu vážných momentů.

I když přináší zásadní písně Burlaci a Kdoví jestli, deskou se lze s potěšením prochechtat. Nejde o drsnější fórky, nad kterými se mohou útlocitnější povahy otřást. Třeba při hlášce „ke koksu se nečuchá, pane“ s odkazem na pohádky Pojďte, pane, budeme si hrát.

Nejpůvabnější jsou slovní hříčky typu „doktore, kdo tu byl u vás včera pro berle, Tomáš Dvořák a Roman Šeberle“ v antisportovním songu Kůže líná od Kolína. Píseň Raci v práci (s. r. o.) je vlastně bajka o rybách, které „se nechtěj plácat v bahně, živořit a na dně snít“, navíc Kabát se v ní promění ve svižnou country-rockovou partu se swingujícími dechy.

Odlehčená bonusová skladba Joy, natočená při jamování v hospodě, zase popisuje krutého krtka Joy, jehož nelze na zahradě vytopit. Píseň může být dalším kandidátem na zlidovění. Stejně jako Cesta do Kadaně, která je rockovou oslavou pánské hospodské jízdy.

Za výtečnými texty, které v sobě nesou příběhy, napětí, názor, poučení a samozřejmě vtip, stojí baskytarista a zpěvák Milan Špalek. Muziku mu dodali kytaristé Ota Váňa a Tomáš Krulich.

Sotva čtyřicetiminutová deska odsypává většinou v ostrých tempech, pod kterými se skrývají vrstvy dobrých aranžérských nápadů, zvláště v úvodních skladbách Corrida a Burlaci, které jedou jako tanky v plné palbě. I s řevem Josefa Vojtka, jemuž se kapela klaní v ironické skladbě Virtuóz. Vojtek se chvástá, zatímco kapela mu pobaveně odpovídá „je virtuóz a techniku má“.

Možná je humoru, který by mohl kapelu nasměrovat k rockové estrádě, na této desce příliš. Vždyť smích či aspoň pobavení provází i písně Kostlivci, Úsměv pana Lloyda nebo Buldozerem. Ale proč nevyužít daru, který Kabát spojuje s tradicí klasických písní Ivana Mládka či Jaroslava Uhlíře a Zdeňka Svěráka?

Humor je poznávací značkou Kabátu, dává mu možnost, aby s muzikou dělal, co uzná za vhodné, a otevřel se všem věkovým skupinám posluchačů. S deskou Corrida se mu to podařilo, můžeme hovořit o kapele lidové.

Navíc díky vtipným písním lépe vyzněly zásadní skladby Burlaci a Kdoví jestli, které ukazují na dramatický i šamanský talent skupiny.

Z Burlaků sálá životní tíha, jež na člověka někdy padne, zatímco Kdoví jestli je skladba o pochybách, jestli se pravda někdy vyjeví, neboť „s pravdou se šetří možná proto, aby zbyla“. I takhle vážnou píseň Kabát zvládne. Ano, umí být i jemný, byť těmito emocemi šetří. Stačí si poslechnout píseň Malá dáma.

Suma sumárum, velké potěšení, vložené do papírového obalu Martina Zhoufa, se objevilo na konci letošního roku. Je to album Corrida.

Vladimír Vlasák, MF Dnes

Kabát prosolil Corridu rockem i humorem

vanessa - 24.06.2007, 16:09:21
ahoj jsem tu nova dnes jsem se konecne rozhodla koho mam za nejobl - ibenejsi skupinu no prece mam KABÁTY budte tak hodni a treba mi p - oslete na email najakou pisnicku moje nejoblibenejsi je corida tak - treba tu dekuji a ahoj
-

Vanessa - 24.06.2007, 16:07:59
- ahoj moc bych si prala vase CD coridu tak mi prosim napiste kde ho - mohu sehnat dekuji vanessa -

Elinka - 11.05.2007, 15:24:14
- ahoj moc bych si prala vase CD coridu tak mi prosim napiste kde ho - mohu sehnat dekuji vanessa - Cau jsem tu nova vcera jsem se koukala na eurosong a bylo to dobry - a myslim ze Kabáti jsou moje nová nejoblibenejsi skupina :) tak - mi dyztak na email poslete nejaky obrazek nebo pisnicku dekuji -

vernej fanda KABAT - 11.05.2007, 13:33:35
- ahoj moc bych si prala vase CD coridu tak mi prosim napiste kde ho - mohu sehnat dekuji vanessa - Cau jsem tu nova vcera jsem se koukala na eurosong a bylo to dobry - a myslim ze Kabáti jsou moje nová nejoblibenejsi skupina :) tak - mi dyztak na email poslete nejaky obrazek nebo pisnicku dekuji - Corrida se povedla je to super muzika ale stejne jeste vede pisnic - ka V pekle sudy valej z kotle para stoupa na stul nam to davej at - to s nama houpa -

Kikina - 11.05.2007, 09:57:27
- ahoj moc bych si prala vase CD coridu tak mi prosim napiste kde ho - mohu sehnat dekuji vanessa - Cau jsem tu nova vcera jsem se koukala na eurosong a bylo to dobry - a myslim ze Kabáti jsou moje nová nejoblibenejsi skupina :) tak - mi dyztak na email poslete nejaky obrazek nebo pisnicku dekuji - Corrida se povedla je to super muzika ale stejne jeste vede pisnic - ka V pekle sudy valej z kotle para stoupa na stul nam to davej at - to s nama houpa - Ahojky,byly jste včera super, akorát mi ta soutěž přišla jak - o soutěž o telenovelskou hudbu než jsem si myslela,dost mimo d - lohu jak říkávám.Moc Vás zdravím a hodně zdraví Lidušce. - Jak se říká ve vztahu:s vámi chci zestárnout,je mi 26 tak se - snažte,se synem(5) a mim mužským(42) vám fandíme.Superrrrr -

kutilka1 - 09.05.2007, 22:08:40
- ahoj moc bych si prala vase CD coridu tak mi prosim napiste kde ho - mohu sehnat dekuji vanessa - Cau jsem tu nova vcera jsem se koukala na eurosong a bylo to dobry - a myslim ze Kabáti jsou moje nová nejoblibenejsi skupina :) tak - mi dyztak na email poslete nejaky obrazek nebo pisnicku dekuji - Corrida se povedla je to super muzika ale stejne jeste vede pisnic - ka V pekle sudy valej z kotle para stoupa na stul nam to davej at - to s nama houpa - Ahojky,byly jste včera super, akorát mi ta soutěž přišla jak - o soutěž o telenovelskou hudbu než jsem si myslela,dost mimo d - lohu jak říkávám.Moc Vás zdravím a hodně zdraví Lidušce. - Jak se říká ve vztahu:s vámi chci zestárnout,je mi 26 tak se - snažte,se synem(5) a mim mužským(42) vám fandíme.Superrrrr - Kabáti jsou super,jen si myslím,že by mohli udělat nějaký so - ng s nějakým hostem -

misa - 29.04.2007, 10:19:19
- ahoj moc bych si prala vase CD coridu tak mi prosim napiste kde ho - mohu sehnat dekuji vanessa - Cau jsem tu nova vcera jsem se koukala na eurosong a bylo to dobry - a myslim ze Kabáti jsou moje nová nejoblibenejsi skupina :) tak - mi dyztak na email poslete nejaky obrazek nebo pisnicku dekuji - Corrida se povedla je to super muzika ale stejne jeste vede pisnic - ka V pekle sudy valej z kotle para stoupa na stul nam to davej at - to s nama houpa - Ahojky,byly jste včera super, akorát mi ta soutěž přišla jak - o soutěž o telenovelskou hudbu než jsem si myslela,dost mimo d - lohu jak říkávám.Moc Vás zdravím a hodně zdraví Lidušce. - Jak se říká ve vztahu:s vámi chci zestárnout,je mi 26 tak se - snažte,se synem(5) a mim mužským(42) vám fandíme.Superrrrr - Kabáti jsou super,jen si myslím,že by mohli udělat nějaký so - ng s nějakým hostem - milujju kabati..a novy cd kabatu az ho budu mit tak ho polibim.... - ..kabati sou nejlepsi... -

hádej - 30.03.2007, 23:16:53
to jo

sapi - 26.03.2007, 12:07:50
- ahoj moc bych si prala vase CD coridu tak mi prosim napiste kde ho - mohu sehnat dekuji vanessa - Cau jsem tu nova vcera jsem se koukala na eurosong a bylo to dobry - a myslim ze Kabáti jsou moje nová nejoblibenejsi skupina :) tak - mi dyztak na email poslete nejaky obrazek nebo pisnicku dekuji - Corrida se povedla je to super muzika ale stejne jeste vede pisnic - ka V pekle sudy valej z kotle para stoupa na stul nam to davej at - to s nama houpa - Ahojky,byly jste včera super, akorát mi ta soutěž přišla jak - o soutěž o telenovelskou hudbu než jsem si myslela,dost mimo d - lohu jak říkávám.Moc Vás zdravím a hodně zdraví Lidušce. - Jak se říká ve vztahu:s vámi chci zestárnout,je mi 26 tak se - snažte,se synem(5) a mim mužským(42) vám fandíme.Superrrrr - Kabáti jsou super,jen si myslím,že by mohli udělat nějaký so - ng s nějakým hostem - milujju kabati..a novy cd kabatu az ho budu mit tak ho polibim.... - ..kabati sou nejlepsi... - Kabát je nej.Jenom dement neposlouchá kabát.Je to pecka skupina - .Ať žije Kabát.Hija hija Finlandia.
-

Matyáš - 25.03.2007, 21:32:29
- kabati jsou supr maji vipornou hodpu ale i viborne teksty s pepou - Vojtkem bych si rad zahral fodbal ale bidlim az na buchlove -

KabáTnice - 24.03.2007, 23:51:10
- kabati jsou supr maji vipornou hodpu ale i viborne teksty s pepou - Vojtkem bych si rad zahral fodbal ale bidlim az na buchlove - Nejen že Kabátííí dělaj pjeknou hudbu, ale i bezva texty, K - abátůůům se nikdo nikdy nevyrovná!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
-
!!!!!!!!!!!!!SUPER!!!!!!!!!!!! -

lulucinka - 19.03.2007, 18:22:20
moc moc moc se mi to líbí

espaňol - 19.03.2007, 15:35:54
-
!!!!!!!!!!!!!SUPER!!!!!!!!!!!! - Muf: to si děláš srandu ne ???? Žádná pirátovská verze cor - ridy !!!!! hezky si kup originalku !!!! Je to super CD tak si ho k - up stojí jenom 350 Kč !!!!! -

Muf - 18.03.2007, 18:37:54
-
!!!!!!!!!!!!!SUPER!!!!!!!!!!!! - Muf: to si děláš srandu ne ???? Žádná pirátovská verze cor - ridy !!!!! hezky si kup originalku !!!! Je to super CD tak si ho k - up stojí jenom 350 Kč !!!!! - Zdar lidi nevite nekdo kde by se dalo stahnout cely cd kabat.corid - a? Je to nutne pls. -

kristýna - 09.03.2007, 08:42:32
jste moc SUPER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

nikola - 07.01.2007, 12:51:27
supersuper!

n vg - 07.01.2007, 12:51:14
fsfdsdfsdsd

Jaromíra Havlíčková - 18.12.2006, 20:26:11
-
!!!!!!!!!!!!!SUPER!!!!!!!!!!!! - Muf: to si děláš srandu ne ???? Žádná pirátovská verze cor - ridy !!!!! hezky si kup originalku !!!! Je to super CD tak si ho k - up stojí jenom 350 Kč !!!!! - Zdar lidi nevite nekdo kde by se dalo stahnout cely cd kabat.corid - a? Je to nutne pls. - Jo a Corida je povedená a to není divu všechny cd jsou a budou - pěkný...!!!!! -

Jaromíra Havlíčková - 18.12.2006, 20:24:23
-
!!!!!!!!!!!!!SUPER!!!!!!!!!!!! - Muf: to si děláš srandu ne ???? Žádná pirátovská verze cor - ridy !!!!! hezky si kup originalku !!!! Je to super CD tak si ho k - up stojí jenom 350 Kč !!!!! - Zdar lidi nevite nekdo kde by se dalo stahnout cely cd kabat.corid - a? Je to nutne pls. - Jo a Corida je povedená a to není divu všechny cd jsou a budou - pěkný...!!!!! - a ty blbí keci neposlouchat jako,že jste hrozný to je jen pouh - závist... -

Jaromíra Havlíčková - 18.12.2006, 20:21:23
-
!!!!!!!!!!!!!SUPER!!!!!!!!!!!! - Muf: to si děláš srandu ne ???? Žádná pirátovská verze cor - ridy !!!!! hezky si kup originalku !!!! Je to super CD tak si ho k - up stojí jenom 350 Kč !!!!! - Zdar lidi nevite nekdo kde by se dalo stahnout cely cd kabat.corid - a? Je to nutne pls. - Jo a Corida je povedená a to není divu všechny cd jsou a budou - pěkný...!!!!! - a ty blbí keci neposlouchat jako,že jste hrozný to je jen pouh - závist... - Líbí se mi vše od skupiny Kabát nemá na ně nikdo a v nominac - i Slavíka se lidi určitě spletli, protože měli mít číslo 1 -