Tradiční kabátí menu, žádná speciální jízda. (Corrida - recenze)

Kabát je bezesporu jedna z nejkontroverznějších kapel na naší hudební scéně. Někdy mám pocit, že na každého nového fanouška získávají také jednoho zapáleného odpůrce. Nikdy jsem tomuto fenoménu moc nerozuměl. Možná je zakopaný psík v tom, že většina part hrajících tzv. hospodský rock hraje mizerně, texty má jenom přiblbé a jejich pódiová prezentace je primitivní. Kabátům to ovšem vždycky šlapalo a pořád šlape a byť nepředvádějí žádné virtuózní výkony, jsou skvěle sehraní. V řemeslně bezchybných textech mají kromě tak diskutovaných vulgarit taky vtip a leckdy moudrou myšlenku a jejich koncerty jsou na světové úrovni. Taky mají samozřejmě na české poměry neuvěřitelný komerční úspěch a ten se, jak známo, neodpouští. Po Corridě se na tom všem vůbec nic nezmění.

Všechno, co je vyzkoušeno, že kabátí fanda chce na deskách svých miláčků mít, na novince najdete v míře vrchovaté. Hutné a přitom dostatečně nabroušené kytarové riffy, žádné zdržování, tempo odsýpá, Josef Vojtek v tradičně dobré pěvecké formě. A přece mám pocit, že proti posledním třem počinům, které mám v diskografii skupiny nejradši (MegaHu, Go Satane Go a Dole v dole), se jedná o lehký ústup ze slávy. Ono totiž všechno, co je na Corridě, tu už bylo. A nikoliv jednou. Samozřejmě, že určitý rukopis Kabát má a opakuje jej již léta (ostatně která dobře své nahrávky prodávající kapela ne), ale tady je toho podobného a příliš. Začíná se tentokrát jen hudebně vtipným krátkým intrem, zakončení obstarává "Kdoví jestli" s vážným textem, která jako by z oka vypadla "Kdo si nechce hubu spálit". "Virtuoz" svým obsahem velmi připomíná "Učitele", "Kůže líná od Kolína" zase vzpomíná na svého pobratima "Mám obě ruce levý" a i na country parodii došlo, i když tentokrát se krtek "Joy" asi mezi zlaté hity Kabátu nezapíše.

Z alba je zkrátka cítit, že nevznikalo lehce, že autory tlačil čas a nápady nepřicházely samy od sebe. I tak se vůbec nejedná o špatnou desku, titulní vypalovačka "Corrida" nebo výborně vybraný první singl "Burlaci" mají už teď předplacené místo na nějakém příštím kabátím hitovém výběru. Kromě snad v každém článku zmiňovaného čuchání ke koksu je tu hezká řádka jiných podařených vtipů, jako třeba: ,,... v neděli v televizi / jasně že za provizi / rozebrat situaci / to já chlapi v práci / když něco rozeberem / tak leda buldozerem...", nebo trefných postřehů: "Nemůžou mi říkat, že lžu / můžou mi říkat, že lžu, když lžu nebo když se chystám lhát / nebo jsem zrovna dolhal / ale ne když mluvim pravdu" (oboje "Buldozerem"). A i v jinak trochu křečovitém a trochu moc moralizujícím textu "Kdoví jestli" se najde perla, za kterou by každý, kdo někdy zkoušel textařské řemeslo, platil zlatem: "Jak je to s pravdou? S pravdou se šetří, možná proto, aby zbyla / Je flekatá jak dalmatin, je černobílá".

Corrida je deska s příchutí dobře odvedené práce v rámci kabátích standardů, ve kterých možná až příliš uvízla. Není jí moc co vyčítat, ale až třeba za půl roku dostanu chuť pustit si v autě Kabát (lepší muziku k řízení neznám), nebudu mít moc důvodů vracet se zrovna k téhle nahrávce namísto mých výše zmíněných oblíbenců či výběru Suma sumárum. Není na ní totiž nic výjimečného. Hodnocení: 7/10

Michal Koch, musicserver.cz

Tradiční kabátí menu, žádná speciální jízda

alennkaa - 18.08.2007, 18:55:56
Kabáti jsou oužasný. A jejich poslední deska je pro mě ta nej - lepší. Teda až po Dole v Dole. Jinak myslím si že Krtek joy b - yl dobrej nápadnej vtip a nejni tak strašný. Sama vždy radši - si pustím jako první tuhle písen. Recenze je dobrá ale myslím - si že jim moc křivdíš. Maj všechny desky oužasný a každá - má něco svého!!!!!!!!!!!! -

Rychlá - 18.08.2007, 10:49:36
Kabáti jsou oužasný. A jejich poslední deska je pro mě ta nej - lepší. Teda až po Dole v Dole. Jinak myslím si že Krtek joy b - yl dobrej nápadnej vtip a nejni tak strašný. Sama vždy radši - si pustím jako první tuhle písen. Recenze je dobrá ale myslím - si že jim moc křivdíš. Maj všechny desky oužasný a každá - má něco svého!!!!!!!!!!!! - KABÁT=nejlepší skupna na světě!!!!!!A nej cd je Suma sumárum - cd2 -

jitka121 - 17.08.2007, 17:50:56
Kabáti jsou oužasný. A jejich poslední deska je pro mě ta nej - lepší. Teda až po Dole v Dole. Jinak myslím si že Krtek joy b - yl dobrej nápadnej vtip a nejni tak strašný. Sama vždy radši - si pustím jako první tuhle písen. Recenze je dobrá ale myslím - si že jim moc křivdíš. Maj všechny desky oužasný a každá - má něco svého!!!!!!!!!!!! - KABÁT=nejlepší skupna na světě!!!!!!A nej cd je Suma sumárum - cd2 - ManUtd: Ok, to je asi fakt, ale třeba moje top je Země plná trp - aslíků. Já nevím proč, ale jako by se na tuhle desku zapomín - alo, není zvykem ji zmiňovat, což mi přijde škoda ... -

ManUtd - 16.08.2007, 11:57:17
Kabáti jsou oužasný. A jejich poslední deska je pro mě ta nej - lepší. Teda až po Dole v Dole. Jinak myslím si že Krtek joy b - yl dobrej nápadnej vtip a nejni tak strašný. Sama vždy radši - si pustím jako první tuhle písen. Recenze je dobrá ale myslím - si že jim moc křivdíš. Maj všechny desky oužasný a každá - má něco svého!!!!!!!!!!!! - KABÁT=nejlepší skupna na světě!!!!!!A nej cd je Suma sumárum - cd2 - ManUtd: Ok, to je asi fakt, ale třeba moje top je Země plná trp - aslíků. Já nevím proč, ale jako by se na tuhle desku zapomín - alo, není zvykem ji zmiňovat, což mi přijde škoda ... - Ja bych s tou recenzí celkem souhlasil, Corrida neni nicim vyjime - cna, je dobra ae nic novyho. Mysim ze sou urcite lepsi alba, pro m - e sou hlavne top 2 MegaHU a Colorado.... -

egelebege - 31.07.2007, 13:23:51
Kabáti jsou oužasný. A jejich poslední deska je pro mě ta nej - lepší. Teda až po Dole v Dole. Jinak myslím si že Krtek joy b - yl dobrej nápadnej vtip a nejni tak strašný. Sama vždy radši - si pustím jako první tuhle písen. Recenze je dobrá ale myslím - si že jim moc křivdíš. Maj všechny desky oužasný a každá - má něco svého!!!!!!!!!!!! - KABÁT=nejlepší skupna na světě!!!!!!A nej cd je Suma sumárum - cd2 - ManUtd: Ok, to je asi fakt, ale třeba moje top je Země plná trp - aslíků. Já nevím proč, ale jako by se na tuhle desku zapomín - alo, není zvykem ji zmiňovat, což mi přijde škoda ... - Ja bych s tou recenzí celkem souhlasil, Corrida neni nicim vyjime - cna, je dobra ae nic novyho. Mysim ze sou urcite lepsi alba, pro m - e sou hlavne top 2 MegaHU a Colorado.... - Michal Koch napsal:zakončení obstarává "Kdoví jestli&quo - t; s vážným textem, která jako by z oka vypadla "Kdo si n - echce hubu spálit" Je vidět, že písničky od Kabatu moc n - eznáte. Věděl by jste mj. že např. tyto písničky se od sebe - liší textem, melodií i akordy! Poslechněte si je zasebou a zj - istíte, že to jsou uplně jiné sklladby. Po dnešku vim, že Va - še recenze nemá smysl číst!!! -

gdoasi - 06.04.2007, 21:39:08
jasně!!!!!!!!
kabát=nejlepší skupina na světě

Marcel ze Šurán (SR) - 06.04.2007, 08:31:19
Kabáti jsou oužasný. A jejich poslední deska je pro mě ta nej - lepší. Teda až po Dole v Dole. Jinak myslím si že Krtek joy b - yl dobrej nápadnej vtip a nejni tak strašný. Sama vždy radši - si pustím jako první tuhle písen. Recenze je dobrá ale myslím - si že jim moc křivdíš. Maj všechny desky oužasný a každá - má něco svého!!!!!!!!!!!! - KABÁT=nejlepší skupna na světě!!!!!!A nej cd je Suma sumárum - cd2 - ManUtd: Ok, to je asi fakt, ale třeba moje top je Země plná trp - aslíků. Já nevím proč, ale jako by se na tuhle desku zapomín - alo, není zvykem ji zmiňovat, což mi přijde škoda ... - Ja bych s tou recenzí celkem souhlasil, Corrida neni nicim vyjime - cna, je dobra ae nic novyho. Mysim ze sou urcite lepsi alba, pro m - e sou hlavne top 2 MegaHU a Colorado.... - Michal Koch napsal:zakončení obstarává "Kdoví jestli&quo - t; s vážným textem, která jako by z oka vypadla "Kdo si n - echce hubu spálit" Je vidět, že písničky od Kabatu moc n - eznáte. Věděl by jste mj. že např. tyto písničky se od sebe - liší textem, melodií i akordy! Poslechněte si je zasebou a zj - istíte, že to jsou uplně jiné sklladby. Po dnešku vim, že Va - še recenze nemá smysl číst!!! - Kabát, kabát. Čo poteší keď v hospode po dlhej prebdelej noc - i sedím pri stole (pive)... Kabát!
Ktorú pieseň poznaj - úplne všetci ešte aj na disckotéke....Kabát! Dovtedy sa tam - len natrásajú a keď tam drsný DJ pustí Kabátov šetci spiev - ajú....Kabát..! ROCK"N"ROLL neni mrtvý! -

KUKAČKA - 09.03.2007, 11:05:25
anoooooo KABAT IS THE BEST

Alzbettinka - 18.02.2007, 20:39:24
Ktorú pieseň poznaj - úplne všetci ešte aj na disckotéke....Kabát! Dovtedy sa tam - len natrásajú a keď tam drsný DJ pustí Kabátov šetci spiev - ajú....Kabát..! ROCK"N"ROLL neni mrtvý! - Je to ten naj album za poslednu dobu aky vysiel,naozaj,fakt KABAT - IS THE BEST!!!!!!!!!
-

sisinka - 18.02.2007, 17:35:24
- Kabati ty já miluju je to drsná rocková skupina maj drsný pisn - ě ale nej cd je CORRIDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! -

Janula - 15.02.2007, 17:20:48
kabáti jsou nejlepšííííí

Swe@et - 20.01.2007, 18:27:49
- Kabati ty já miluju je to drsná rocková skupina maj drsný pisn - ě ale nej cd je CORRIDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - hledam pisnicku kuze lina od kolina tak prosim poslete mi tu pisni - cku prosim prosimm :) -

Dan FIALA (Webmaster) - 26.12.2006, 12:45:25
to Michal Koch: Není zač. Moje chyba.

petr - 25.12.2006, 11:59:04
hustý

dracula - 21.12.2006, 15:34:01
- Kabati ty já miluju je to drsná rocková skupina maj drsný pisn - ě ale nej cd je CORRIDA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! - hledam pisnicku kuze lina od kolina tak prosim poslete mi tu pisni - cku prosim prosimm :) - JEDNA RECENZIA ZO SLOVENSKA:
HUDOBNE DOBRE, HLAVNE ota vana -
OPAT NESKLAMAL. ALE V TEXTOCH SOM CAKAL VIAC HLBAVYCH MYSL - IENOK, V STYLE dabel a syn.STALE O TOM ISTOM SEX A CHLAST (corrida - ). MNA STE SKLAMALI A TO SOM BOL VAS VIAC AKO FANUSIK.
ZBOH - OM! -

Michal Koch - 20.12.2006, 12:08:22
HUDOBNE DOBRE, HLAVNE ota vana -
ZBOH - OM! - Pro Dana: Díky.
Pro Jirku: Jasně, mezi držením se svéh - o stylu a opisováním od sebe sama je velmi tenká hranice. Můj - subjektivní pocit je, že Kabát jí na Corridě (poprvé) překr - očil. A protože shodou okolností píšu pro Musicserver, tak js - em tento svůj osobní názor napsal do recenze. Toť vše. Měj s - e a užívej Corridy v autě. :-) -

Jirka - 19.12.2006, 19:36:36
HUDOBNE DOBRE, HLAVNE ota vana -
ZBOH - OM! - Pro Dana: Díky.
Pro Jirku: Jasně, mezi držením se svéh - o stylu a opisováním od sebe sama je velmi tenká hranice. Můj - subjektivní pocit je, že Kabát jí na Corridě (poprvé) překr - očil. A protože shodou okolností píšu pro Musicserver, tak js - em tento svůj osobní názor napsal do recenze. Toť vše. Měj s - e a užívej Corridy v autě. :-) - Michale Kochu, po přečtení Tvého článku Ti musím oponovat. - Máš pravdu, že z Corridy čiší "Kabátí" hudba, a - le rozhodně si nemyslím, že by to tady už bylo. Když půjdu n - a Metallicu, tak je poznám od prvního alba po poslední, když p - ůjdu na Ozzyho, tak to tak bude stejně. A Kabát si prostě jed - ou svůj styl. A z těch třech alb, co jsi jmenoval, bych Corri - du možná srovnal s Dole v dole, ale Corrida se mi líbí mno - hem víc. A určitě, si ho v autě budu pouštět dlouho , jestl - i ty ne, asi moc nikoho netankuje... -

Dan - 19.12.2006, 19:17:55
to Michal Koch: Omlouvám se, hodnocení je již zde.

Bara - 19.12.2006, 14:18:04
HUDOBNE DOBRE, HLAVNE ota vana -
ZBOH - OM! - Pro Dana: Díky.
Pro Jirku: Jasně, mezi držením se svéh - o stylu a opisováním od sebe sama je velmi tenká hranice. Můj - subjektivní pocit je, že Kabát jí na Corridě (poprvé) překr - očil. A protože shodou okolností píšu pro Musicserver, tak js - em tento svůj osobní názor napsal do recenze. Toť vše. Měj s - e a užívej Corridy v autě. :-) - Michale Kochu, po přečtení Tvého článku Ti musím oponovat. - Máš pravdu, že z Corridy čiší "Kabátí" hudba, a - le rozhodně si nemyslím, že by to tady už bylo. Když půjdu n - a Metallicu, tak je poznám od prvního alba po poslední, když p - ůjdu na Ozzyho, tak to tak bude stejně. A Kabát si prostě jed - ou svůj styl. A z těch třech alb, co jsi jmenoval, bych Corri - du možná srovnal s Dole v dole, ale Corrida se mi líbí mno - hem víc. A určitě, si ho v autě budu pouštět dlouho , jestl - i ty ne, asi moc nikoho netankuje... - mam rada kabat fandim jim, ale ten vul co to napsal mnel taky prav - du. kazdy mozna slysi neco jineho ale nekteri jsou i objektivni -

K4li - 19.12.2006, 13:49:30
HUDOBNE DOBRE, HLAVNE ota vana -
ZBOH - OM! - Pro Dana: Díky.
Pro Jirku: Jasně, mezi držením se svéh - o stylu a opisováním od sebe sama je velmi tenká hranice. Můj - subjektivní pocit je, že Kabát jí na Corridě (poprvé) překr - očil. A protože shodou okolností píšu pro Musicserver, tak js - em tento svůj osobní názor napsal do recenze. Toť vše. Měj s - e a užívej Corridy v autě. :-) - Michale Kochu, po přečtení Tvého článku Ti musím oponovat. - Máš pravdu, že z Corridy čiší "Kabátí" hudba, a - le rozhodně si nemyslím, že by to tady už bylo. Když půjdu n - a Metallicu, tak je poznám od prvního alba po poslední, když p - ůjdu na Ozzyho, tak to tak bude stejně. A Kabát si prostě jed - ou svůj styl. A z těch třech alb, co jsi jmenoval, bych Corri - du možná srovnal s Dole v dole, ale Corrida se mi líbí mno - hem víc. A určitě, si ho v autě budu pouštět dlouho , jestl - i ty ne, asi moc nikoho netankuje... - mam rada kabat fandim jim, ale ten vul co to napsal mnel taky prav - du. kazdy mozna slysi neco jineho ale nekteri jsou i objektivni - Aj ja som to napisal jak Madar
prepac zygo
:-))
-